enjoy la my little blog nie oke.....(^_^)

Sunday, 1 April 2012

lady CARE


BISMILLAH 6



...FADHILAT MEMBACA NYA...

  • Makbul segala hajat dan cita-cita.
  • Luas rezkinya.
  • Jika ditiup kpd perempuan nescaya kasih ia kepada kita.
  • Menang dalam peperangan.
  • Penerang hati.
  • Diajuhkan dari segala penyakit.
  • Dibaca 70 kali tiap-tiap hari aman dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.
  • Dibaca ditempat yahng suci nescaya dapat melihat malaikat, jin dan syaitan.
  • Dibaca dimalam jumaat 20 kali boleh melihat orang didalam kubur.
  • Aman daripada binatang2 buas.
  • Air laut menjadi tawar.
  • Terlepas daripada terkena bunuh juka dibaca kepada tubuh badan.
  • Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah aman daripada ancaman babi, tikus atau burung.
  • Terselamat daripada bahaya musuh dan seteru.
  • Terselamat dari karam dilaut.
  • Jika dibaca pada minyak malam jumaat tiga kali boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.
  • Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selam 7 hari nescaya mendengar.
  • Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga tiga kali insyaallah lari iblisnya.
  • Boleh tawarkan segala jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ular dan ikan.
  • Boleh tawarkan segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, ulat buku mati beragan, hempedu katak dan sebagainya.
  • Terkeluar daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.
  • Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.


Saturday, 31 March 2012

awas....mekanik JALANAN!


bahayanyer dunia sekarang...jom hayati entri...ape perasaan anda...jika ini berlaku pada anda....

Pada hari jumaat yang lepas (23/3/12), ketika saya pulang dari pejabat di PJ menuju ke KL, sedang melalui jalan tun razak di hadapan bangunan RHB, tiba2 ada seorang penunggang motor melintas kereta saya dan memberi isyarat bahawa salah satu tayar kereta saya mengalami masalah. Dengan cemas, saya memberhentikan kereta di tepi jalan dengan segera. Apabila saya keluar dari kereta untuk melihat tayar tersebut, didapati ianya berasap dan dalam keadaan basah. Penunggang motor tu turut berhenti untuk melihat, dan bajunya tertulis ‘SUBANG TAYAR’, mungkin sekali pandang sudah nampak seolah2 dia seorang mekanik. Tidak sampai lima saat memandang, mekanik itu mendakwa minyak brek tayar sudah bocor. Mekanik tu menyuruh saya cuba memusing stereng kereta ke arah kiri sehabis mungkin dan tak lama kemudian, dia menyuruh saya menekan brek. Apabila menekan brek, saya mendapati memang benar brek tayar memang sudah tak berfungsi.
Penunggang motor tersebut terus memberi tawaran untuk cuba memeriksa punca kebocoran tersebut. Saya cuba untuk berdalih untuk membawa kereta ke bengkel berdekatan dengan rumah, namun penunggang motor tersebut kata ianya adalah sangat berbahaya. Penunggang tersebut menyuruh saya memandu kereta ke dalam lorong sedikit untuk memastikan keaadan adalah selamat untuk dibuat pemeriksaan. Ternyata ketika memandu, kereta sudah tak punya brek.
Apabila sudah diletakkan kereta ke kawasan yang selamat, mekanik tersebut terus membuka tayar. Beberapa saat kemudian, mekanik tersebut mendakwa satu set rod tayar perlu ditukar dan kos penukaran tu adalah dalam RM250 tidak termasuk caj upah. Saya sekali lagi menolak dan memberi alasan tidak punya banyak wang. Mekanik itu kemudian membuat sedikit pemeriksaan dan terus berkata kerosakan hanyalah berpunca dari salur minyak yang tak ketat. Setelah memasang kembali tayar, mekanik tersebut terus menawarkan untuk membeli minyak brek bagi menggantikan minyak yang telah bocor. Selepas lima minit pergi ke kedai entah di mana, mekanik tersebut kembali membawa satu botol minyak brek. Mekanik tersebut menyuruh saya membuka bonet, dan menyuruh saya menekan brek sambil dia menuangkan minyak brek ke dalam bonet.
Selepas segalanya selesai, mekanik tersebut membuat tuntutan sebanyak RM110! iaitu RM35 untuk minyak brek dan RM75 untuk caj upah. Setelah melakukan sedikit rundingan, akhirnya saya hanya membayar RM70. Mekanik tersebut tampak tak berpuas hati dan akhirnya berlalu pergi…


————–
MODUS OPERANDI PENIPUAN
Modus operandi mekanik ini sangat2 licik mempergunakan orang awam yang tidak punya pengetahuan dalam menghadapi dan mengenalpasti kerosakan kereta.

1. Amat pelik kejadian berlaku dengan segera disedari oleh seorang mekanik. Kemungkinan besar mekanik tersebut telah mencampakkan asid ke arah tayar kereta tanpa disedari pemandu menjadikan tayar kereta menjadi berasap dan berair, sekaligus menyebabkan pemandu menjadi panik dan menyangka memang benar minyak brek telah bocor

2. Apabila mekanik tersebut menyuruh pemandu memusingkan tayar ke arah kiri sehabis mungkin, mekanik tersebut kemungkinan telah melonggarkan salur brek. Inilah punca sebenarnya brek tidak berfungsi langsung selepas tu

3. Mekanik tersebut sengaja menyuruh pemandu memandu kereta ke dalam lorong berdekatan, bagi memastikan pemandu telah menguji kereta yang dibawa dan menyedari memang benar brek sudah tidak berfungsi.

4. Tak pasti apakah memang benar tayar perlu dibuka untuk memeriksa brek tayar. Tetapi ianya seolah2 untuk membuktikan yang mekanik tersebut telah berkerja keras untuk melakukan pemeriksaan sekaligus menaikkan caj upah

5. Apabila mekanik tersebut menawarkan untuk pergi membeli minyak brek dari kedai berdekatan, sebenarnya mekanik tersebut hanya berpusing2 ke kawasan setempat sahaja, kerana dia sudah standby botol minyak di dalam motornya. Tidak hairan lah, ianya hanya mengambil tidak sampai 5 minit untuk dia kembali

6. Apabila bonet dibuka, mekanik menyuruh pemandu untuk menekan brek sambil dia menuangkan minyak. Sebenarnya, tidak ada minyak langsung di dalam botol yang konon dibelinya. Jadi tiada kos langsung yang digunakan dalam penipuan terancang ini

Kesimpulannya, RM70 dihabiskan untuk nothing. Saya tak pasti ada tambahan perkara yang saya tidak ketahui. Apa yang penting nak diberitahu di sini, berhatilah kepada siapa2 yang memandu di jalan raya dan berhadapan secara tiba2 dengan mekanik jalanan ni.

sumber: oh!

SEBARKAN PERKARA INI KEPADA KELUARGA DAN KENALAN ANDA. SASARAN MEREKA SELALUNYA ADALAH KAUM WANITA YANG RATA-RATANYA KURANG MENGAMBIL TAHU SOAL SELANGGARAAN KERETA TETAPI APA KURANGNYA LELAKI MUNGKIN JUGA AKAN MENJADI MANGSA MEREKA. ZAMAN SERBA CANGGIH NI, MACAM-MACAM CARA ORANG GUNA UNTUK CARI DUIT CARA SENANG. ALAHAI.
new arrived.....let grab......so sweet

























FREE POSTAGE WITH 3 ITEM
(^_^)

JOM SELESAI

masalah PTPTN...

masalah CUKAI..

masalah pembiayaan HOSPITALITI yg tinggi?????...



daftarkan temujanji dengan saya untuk khidmat 

nasihat PERCUMA.


(^_^)

Thursday, 29 March 2012

Wednesday, 28 March 2012

JANGAN percaya LELAKI!!!!



copy from a friend blog......lokman....jgn mrh ea....

Tak ada siapa pun yang tahu apa yang terkandung dalam pemikiran lelaki..

Asaalamualaikum dan salam sejahtera.. Kepada yang dah melawat blog ini, saya ucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga. ok.. Berkisar tentang tajuk diatas.. Kali ni aku nak bercakap sikit tentang lelaki. Kebetulan aku juga seorang lelaki, jadi aku cakap ini awal-awal lagi.."Jangan percayakan aku seratus peratus".. Aku bukan seorang yang baik. Aku boleh kata yang diri aku ni jahat.

Tadi ada seorang lelaki yang tiba-tiba menaikkan kemarahan aku. Walaupun aku tak kenal pun siapa dia ni, tapi dari tindakan dia.. Hee.. geram aku. Biar aku ceritakan apa yang berlaku.. Aku ada seorang kawan baik yang muda setahun dari aku.. Kitaorang dah kenal sejak kecil lagi.

Dia, aku boleh kata seorang yang cantik dan menarik.. Bagi aku sudah cukup sempurna dari segi luaran. Dari segi dalaman, hanya orang yang mengenalinya saja tahu. Untung siapa dapat dia. Aku dengan dia biasa la.. hanya kawan baik... Dia jadi tempat luahan hati aku dan aku juga jadi tempat dia mengadu.. Sama-sama tolong antara satu sama lain.

Lelaki yang aku nak marahkan adalah lelaki yang cuba mengenali kawan aku itu.. Nak mengenali dan berkawan tu ok la tapi kalau baru kenal semalaman dah berani ajak keluar dan bercakap perkara yang mengarut-ngarut, tu kurang ajar namanya. Apa jenis lelaki macam ni. Dah la ajak kluar malam..Hei.. Aku rasa macam nak tumbuk je muka dia.. Hee.. 

Kawan aku tu dah la tak ada pengalaman yang banyak mengenali lelaki selain dari aku. Jadi aku sama sekali tak nak dia jumpa orang lelaki yang boleh merosakkan dia. Dia tu dah la baik. Tak sampai hati aku nak tengok kalau dia dipergunakan oleh lelaki.. Aku minta maaf kalau aku mengata yang buruk-buruk pada lelaki tu.. Walaupun aku tak kenal pun siapa dia tapi apa yang dia cuba buat tu menampakkan niat yang sebenar di hati. Jadi kau hati-hati lah lepas ni.. Kalau kau buat sesuatu yang tak patut.. Siap kau.

Aku sebagai seorang kawan tak boleh halang dia dari berkawan dengan siapa-siapa pun. Yang aku boleh tolong pun adalah dengan bagitahu apa golongan yang seangkatan dengan aku fikirkan. Aku tahu ramai buaya kat luar sana.. Nak-nak kat tempat aku tu. Lagi la aku bimbang keselamatannya. Yang aku boleh kata padanya adalah "never trust men ever unless he became your husband"...

Aku benar-benar harap dia jumpa lelaki yang baik dalam pengalamannya yang pertama. Orang kata, kalau jumpa yang baik, baik lah. Tapi kalau jumpa yang tak baik dan kamu mengikutnya atas dasar cinta, maka rosak binasalah kamu.. Tak ramai yang berjaya mengharungi pengalaman dengan selamat apabila berjumpa dengan lelaki yang tak baik. Jadi hati-hati lah wahai kaum hawa yang berada diluar sana. Diri mu sangat berharga. Sebutir berlian pun tak layak untuk membayar harga diri kamu itu.

Terima kasih.. salam dari pantai timur.

Tuesday, 27 March 2012

PeNTiNG....

HAPUSKAN MASALAH HUTANG KAD KREDIT ANDA !
Anda pengguna kad kredit yg bermasalah?
Bank call tak henti-henti..
Dibebani bayaran minimum bulanan yg tinggi..
Nak buat loan lain pun tak lepas sbb rekod kad kredit..
KAMI ADA PENYELESAIANNYA!
Convert kpd EPP (Easy Payment Plan) = 0% interest!
Contoh hutang kad RM 10,000 dengan bayaran minimum setiap bulan:
Sebelum EPP:
Full Payment: RM 10,000
Minimum Payment : RM 500
Interest charge klu bayar minimum: RM 142.50
Late charges (if): RM 100
Tempoh habis bayar : 7 tahun 3 bulan
Rekod nama di bank: BURUK (bank TAK lulus utk loan lain
Selepas EPP:
Full Payment: RM 278 dibilkan setiap bulan
Minimum Payment : RM 50
Interest charge klu bayar minimum: RM 3.42
Late charges (if): RM 2.78
Tempoh habis bayar : 3 tahun sahaja!
Rekod nama di bank: BAIK (bank lulus utk loan lain)
Proses ini tidak memerlukan anda clear dari blacklist atau ccris.
Apa yg perlu ialah kad kredit aktif atau temporary block.
PENTING!
Kami bukan syarikat pinjaman berlesen atau along
Hutang & bayaran bulanan anda masih pada bank yg sama,
Bezanya: HUTANG ANDA TELAH DITUKAR KPD 0% INSTALMENT PLAN
HUBUNGI KAMI:
HP : 011-1527 7617
(anamiza)


Monday, 26 March 2012

jom serbu....LATEST KAIN...FREE POSTAGE WITH 3 ITEM

~Contact number utk tempahan /pertanyaan ANA 011-1527 7617 
Email: master_mimi08@yahoo.com 

~ Utk tempahan sila bagi kod yg dikehendaki utk di semak. Slps bayaran, kain boleh di pos/skynet dgn kadar segera.

~ Pembayaran
MAYBANK 162200051127 
SITI ANA AMIZA 

~Kos Penghantaran 1 psg rm7 semenanjung (fixed) 2-20 psg rm10 semenanjung (fixed)
Untuk Sabah/Swk/Labuan - Kos penghantaran:
1 psg rm9 sbh/swk poslaju (1-4 hari sampai) 2 psg rm15 sbh/swk poslaju(1-4 hari sampai)
10 psg rm75 sbh/swk poslaju (1-4 hari sampai)
20 psg rm45 pos bungkusan udara (7 -10 hari sampai). Quantity lain ikut berat.  TKASIH
UTK GAMBAR KAIN SILA LIHAT DI BAWAH ... (PROSES LOADING SEMUA GAMBAR MEMERLUKAN SEDIKIT MASA BERGANTUNG KPD KELAJUAN INTERNET...KERANA GAMBAR YG BANYAK..... HARAP BERSABAR....TKASIH )