enjoy la my little blog nie oke.....(^_^)

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Wednesday 28 March 2012

JANGAN percaya LELAKI!!!!



copy from a friend blog......lokman....jgn mrh ea....

Tak ada siapa pun yang tahu apa yang terkandung dalam pemikiran lelaki..

Asaalamualaikum dan salam sejahtera.. Kepada yang dah melawat blog ini, saya ucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga. ok.. Berkisar tentang tajuk diatas.. Kali ni aku nak bercakap sikit tentang lelaki. Kebetulan aku juga seorang lelaki, jadi aku cakap ini awal-awal lagi.."Jangan percayakan aku seratus peratus".. Aku bukan seorang yang baik. Aku boleh kata yang diri aku ni jahat.

Tadi ada seorang lelaki yang tiba-tiba menaikkan kemarahan aku. Walaupun aku tak kenal pun siapa dia ni, tapi dari tindakan dia.. Hee.. geram aku. Biar aku ceritakan apa yang berlaku.. Aku ada seorang kawan baik yang muda setahun dari aku.. Kitaorang dah kenal sejak kecil lagi.

Dia, aku boleh kata seorang yang cantik dan menarik.. Bagi aku sudah cukup sempurna dari segi luaran. Dari segi dalaman, hanya orang yang mengenalinya saja tahu. Untung siapa dapat dia. Aku dengan dia biasa la.. hanya kawan baik... Dia jadi tempat luahan hati aku dan aku juga jadi tempat dia mengadu.. Sama-sama tolong antara satu sama lain.

Lelaki yang aku nak marahkan adalah lelaki yang cuba mengenali kawan aku itu.. Nak mengenali dan berkawan tu ok la tapi kalau baru kenal semalaman dah berani ajak keluar dan bercakap perkara yang mengarut-ngarut, tu kurang ajar namanya. Apa jenis lelaki macam ni. Dah la ajak kluar malam..Hei.. Aku rasa macam nak tumbuk je muka dia.. Hee.. 

Kawan aku tu dah la tak ada pengalaman yang banyak mengenali lelaki selain dari aku. Jadi aku sama sekali tak nak dia jumpa orang lelaki yang boleh merosakkan dia. Dia tu dah la baik. Tak sampai hati aku nak tengok kalau dia dipergunakan oleh lelaki.. Aku minta maaf kalau aku mengata yang buruk-buruk pada lelaki tu.. Walaupun aku tak kenal pun siapa dia tapi apa yang dia cuba buat tu menampakkan niat yang sebenar di hati. Jadi kau hati-hati lah lepas ni.. Kalau kau buat sesuatu yang tak patut.. Siap kau.

Aku sebagai seorang kawan tak boleh halang dia dari berkawan dengan siapa-siapa pun. Yang aku boleh tolong pun adalah dengan bagitahu apa golongan yang seangkatan dengan aku fikirkan. Aku tahu ramai buaya kat luar sana.. Nak-nak kat tempat aku tu. Lagi la aku bimbang keselamatannya. Yang aku boleh kata padanya adalah "never trust men ever unless he became your husband"...

Aku benar-benar harap dia jumpa lelaki yang baik dalam pengalamannya yang pertama. Orang kata, kalau jumpa yang baik, baik lah. Tapi kalau jumpa yang tak baik dan kamu mengikutnya atas dasar cinta, maka rosak binasalah kamu.. Tak ramai yang berjaya mengharungi pengalaman dengan selamat apabila berjumpa dengan lelaki yang tak baik. Jadi hati-hati lah wahai kaum hawa yang berada diluar sana. Diri mu sangat berharga. Sebutir berlian pun tak layak untuk membayar harga diri kamu itu.

Terima kasih.. salam dari pantai timur.

No comments:

Post a Comment