enjoy la my little blog nie oke.....(^_^)

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Saturday 4 June 2011

oh PENUNGGANG MOTORSIKAL??!!?

sebelah pagi td saya dan mak kuar jenjalan kt bandar kuala terengganu nie...(bukan shopping raye oke...)..saya yang drive and my mom duk sebelah....baru aje kuar dari simpang jalan besar saya pun borak la ngn my mom..."nk p mne nie..?"..."jalan banggol la...nk cari kain..."my mom jawab....

dr jauh dh nmpk dh ade seorang penunggang lelaki yang agak dewasa di hadapan....jalan satu lorong jer....n kaki jalan xde....makin dekat my VIVa ngn penunggang tue makin ke tengah lak motosikal dia...(hah??!..)...ape cer?....menyeramkan jer....saya pun elak la...(pemandu berhemah la katakan...)

itu satu, nie plak mse kt trafic light.....my VIVa duk lorong paling kanan coz memang nk ke kanan...and memang jalan tue boleh wat U turn....ade la sorang hamba nie motosikal baru....berkilat lagi....datang duk sebelah kiri my VIVa...dalam hati saya terdetik...."jangan mamat nie wat pasal nak U turn depan aku dh la...."...lampu bertukar hujau, n dengan sopan santun nyer saya pun lepas brek and tekan minyak...nsb la tak tekan minyak rapat ke lantai terus....kalau tak, konfrem mamat motorsikal td tue masak wad ICU....boleh lak wat U turn duk sebelah kiri my VIVa????....alahai penunggang.....

banyak kejadian hampir2 jer...!!..sikit ag nk kena..??...my VIVa n penunggang motosikal.....xsalah nk jd penunggang....tp biar la berhemah....jalan dh disediakan, gune la....elok jer jalan tue....tunggang pun tgk la cermin kiri n kanan motosikal kamu tue.....kereta dekat, elak la...jgn tunggu pemandu marah plak....bukan sayang kan kereta atau ape, tapi nyawa tue berharga.....bawak motosikal berhati2 dan berhemah....(jangan bawa sesuke hati jer...)....ingat pada yang tERsaYANg....

PEACE no WAR!....<3

No comments:

Post a Comment